Vitamin D je poseben

Za razliko od drugih vitaminov, telo samo tvori vitamin D. Zato se ne obnaša enako ko večina vitaminov v naših telesih, temveč je bolj podoben hormonu. Deluje namreč kot prenašalec, ki uravnava bistvene fiziološke procese.

10 do 20 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa vitamina D dobimo s hrano. Toda naravni viri vitamina D v hrani so omejeni. Najvišje koncentracije vitamina D najdemo v mastnih ribah, na primer lososu, slaniku ali skuši. Tudi jetra, jajčni rumenjak in nekatere gobe vsebujejo vitamin D. Telo najučinkoviteje dopolni potrebe po vitaminu D kadar je izpostavljeno soncu. Takrat namreč telo sintetizira vitamin D iz UVB žarkov. Od tod tudi njegov vzdevek »sončni vitamin«. Na srečo za tvorbo zadostne količine vitamina D ne potrebujemo dolgotrajnega sončenja, saj zadostuje že večkratna, kratkotrajna izpostavljenost soncu poleti, z odkritimi dlanmi, obrazom in rokami (vsekakor je treba preprečiti sončne opekline).

Ali ste vedeli: Pozno jeseni, pozimi in v začetku pomladi je sonce v zmernem podnebju prešibko, da bi telo proizvedlo zadostno količino vitamina D. Drugi dejavniki, ki vplivajo na tvorbo vitamina D so: oblačila, indeks telesne mase, starost, zemljepisna širina, zaščita pred soncem, barva kože, prehrana in geni.

Vsestranski vitamin

Vitamin D zagotovo ni čudežno zdravilo za vse bolezni, vendar je snov, ki jo človeško telo potrebuje za številne fiziološke procese.

Receptorje vitamina D (RVD) najdemo v skoraj vseh celicah telesa. Ta vsestranski vitamin je znan po tem, da prispeva k ohranjanju zdravih kosti in delovanju mišic, poleg tega prispeva k normalni absorpciji/uporabi kalcija in fosforja, ima vlogo pri delitvi celic in prispeva k delovanju imunskega sistema.

Vitamin D tekom življenja

Priporočen vnos vitamina D se razlikuje od dojenčkov do starostnikov. V prvem letu življenja je vitamin D bistven za normalno rast in razvoj kosti, zob in imunskega sistema. Zato morajo starši zagotoviti, da otrok prejme zadostno količino vitamina D.

Vitamin D ima bistveno vlogo v otroštvu in vse do odrasle dobe, saj prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob ter k delovanju imunskega sistema. To postane še bolj pomembno za nosečnice, saj prispeva k delovanju njihovega imunskega sistema in k pravilni rasti in razvoju otrokovih kosti.

Vitamin D in starostniki

S staranjem se številni telesni procesi začnejo upočasnjevati, kar vpliva tudi na tvorbo vitamina D. Vnos zadostne količine vitamina D in kalcija v okviru uravnotežene prehrane ter telesna dejavnost so ključnega pomena.

Vitamin D prispeva k zmanjšanju tveganja za padce, ki so posledica slabšega ravnotežja in mišične oslabelosti. Padci predstavljajo dejavnik tveganja za zlome kosti pri moških in ženskah od 60. leta starosti dalje. Poleg tega vitamin D prispeva k delovanju imunskega sistema. V zimskih mesecih je dodaten vnos vitamina D, na primer z žvečljivimi tabletami BioGaia Protectis z Vitaminom D3, lahko koristen za osebe, ki živijo v zmernem podnebju.

Prevod tabele: PRIPOROČENI VNOSI VITAMINA D*

Dojenčki (7-11 mesecev)* 10 mikrogramov/dan
Otroci in odrasli (1-70 let)** 15 mikrogramov/dan
Odrasli 19-70 let* 15 mikrogramov/dan
Nosečnice* 15 mikrogramov/dan
Osebe, starejše od 70 let* 20 mikrogramov/dan
**Vir: Institute of Medicine US/Canada
****Vir: Evropska agencija za varnost hrane

Vitamin D in črevesje

Naš prebavni trakt ima bistveno vlogo v obrambnem sistemu našega telesa, saj se okoli 80 % imunskih celic nahaja v črevesju.

Zato je pomembno, da ohranjamo naše črevesje zadovoljno in polno dragocene mikroflore ter da svojo prehrano dopolnimo z vitaminom D, saj ta prispeva k delovanju imunskega sistema, tako vašega kot vaše družine. Preživljanje časa na prostem in zmerna izpostavljenost soncu, telovadba, zdrava prehrana, zadostna količina spanja in zmanjšanje stresa lahko prispevajo k delovanju črevesja in imunskega sistema. Dobro raziskan probiotični sev Lactobacillus reuteri Protectis lahko pomaga vzdrževati ustrezno koncentracijo naravne črevesne mikroflore. Združena v sanjsko moštvo, Lactobacillus reuteri Protectis in vitamin D prispevata k splošnemu dobremu počutju in delovanju imunskega sistema.

Kako deluje imunski sistem?

Naš imunski sistem je eden najbolj zapletenih sistemov v našem telesu in je specializiran za obrambo. Razdelimo ga lahko na dva sodelujoča obrambna mehanizma, ki sta med seboj povezana na različne načine.

Preberite več

Imunski sistem

Prva leta življenja so za imunski sistem otroka še posebej pomembna, ključno vlogo pri delovanju imunskega sistema pa ima črevesje.

Preberite več
Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani.
S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.
POTRJUJEM ZAVRAČAM