<

Zdrava in sijoča koža – od znotraj navzven

Pogosto pozabljamo, da je naša koža vitalen, deloven organ. Pravzaprav je največji organ v človeškem telesu, ki skupaj tvori 6-10 % naše telesne teže. Za razliko od ostalih organov kožo lahko vidimo in se je kadarkoli dotaknemo. Prav zato je dober pokazatelj dogajanja v telesu, predvsem v črevesju.

Težave s kožo, kot so kožne nepravilnosti, pordel obraz, suha, srbeča ali celo luskasta koža, so lahko znak prizadete črevesne mikrobiote. Na srečo lahko veliko storimo, da bo naša koža videti lepša in bolj zdrava od znotraj navzven.

Kaj je mikrobiota?

V naših telesih domuje nabor mikroorganizmov, ki jim s skupnim imenom pravimo mikrobiota. Večino teh mikroorganizmov zastopajo bakterije. Pogosto pravimo, da je mikrobiota organ zase, saj jo sestavlja okoli 40 bilijonov bakterij (400 do 4000 različnih vrst), ki skupaj tvorijo en kilogram naše telesne teže. Večina se jih nahaja v črevesju, toda veliko število jih najdemo tudi na naši koži. Tako črevesje kot koža imata pomembno vlogo pri imunski obrambi telesa in sta pogosto prva obrambna linija pred neugodnimi vplivi. Zato imata skupnega veliko več kot je sprva videti.    

Povezava koža-črevesje

Številni dejavniki lahko privedejo do tega, da se črevesje oglasi (ali postane vidno) prek naše kože.

Primarna funkcija našega gastrointestinalnega trakta je absorpcija hranil iz hrane, ki jo zaužijemo, ter pridobivanje snovi, ki jih telo potrebuje za rast, obnovo in vsakodnevno delovanje. V modernem svetu smo izpostavljeni ogromnemu številu stvari, ki lahko vplivajo na sposobnost našega črevesja, da absorbira hranila. Naš hitri način življenja in razširjenost pripravljenih jedi z malo hranilnimi snovmi in nezdrave hrane pa pogosto vodita v prehrano, ki ji manjka hranil, ki jih telo resnično potrebuje. Zaradi teh dveh dejavnikov se lahko zgodi, da se mora telo odločiti, kateri organi bodo prejemali hranila. Seveda imajo prednost osnovni organi, kot so srce in možgani, zaradi česar so prizadeti lasje, nohti in koža.     

Spodnji del črevesja skrbi za izločanje snovi, ki jih telo ne potrebuje več, in preprečuje, da bi te predolgo zastajale v telesu. Najbolje bi bilo, če bi blato odvajali vsaj enkrat na dan, toda posledica modernega načina življenja je lahko tudi nekoliko počasnejša prebava. Prehitro prehranjevanje, brez da ustrezno prežvečimo hrano, prehrana z malo vlakninami, pomanjkanje telesne vadbe in premalo vode so stvari zaradi katerih se naš prebavni sistem upočasni. Če odpadne snovi ostanejo v črevesju dlje kot je to potrebno, lahko telo ponovno absorbira nekatere od snovi, ki se jih je pred tem skušalo znebiti. Prisotnost teh odpadkov v našem krvnem obtoku se pogosto odrazi na naši koži.

Omenili smo že, da se v črevesju nahaja bogastvo bakterij, ki se podobno kot ostali deli človeškega telesa, neprestano obnavljajo in uravnavajo. Telo si prizadeva, da bi ohranjalo ustrezno koncentracijo endogenih bakterij v razmerju s številom škodljivih bakterij, ki vsakodnevno vdirajo v telo. Razrast škodljivih bakterij lahko vpliva na prebavo in črevesno pregrado. To je še en način, da neželene snovi prodrejo v krvni obtok. Seveda telo išče najhitrejši način, da se jih znebi, pogosto prav skozi kožo.

Zdravo črevesje za zdrav sijaj

Torej nobena krema in losjon na svetu ne bosta pomagala, če bo želodček nezadovoljen. Dobra novica je ta, da z nekaj malimi spremembami lahko spremenite veliko.

  • Uživajte uravnoteženo prehrano z veliko vlakninami. S tem, ko z zdravo prehrano telesu zagotovite vsa hranila, ki jih potrebuje, veliko naredite za zadovoljno črevesje. Sadje in zelenjava sta najbogatejša vira hranil, zato v svojo prehrano vključite širok nabor sadja in zelenjave vseh barv. Druga polnovredna živila, kot so polnozrnata žita, leča, oreški, majhne količine pustega mesa in nerafinirana olja so prav tako odlična. Vlaknine so pomembne tudi za gibanje prebavnega sistema in izločanje odpadnih snovi iz telesa.
     
  • Izogibajte se živilom, ki razdražijo gastrointestinalni trakt. Mastna hrana, umetni sladkorji in pretirano začinjena hrana lahko razdražijo črevesje. Druga živila, ki povzročajo vetrove, na primer fižol in križnice (npr. brokoli, zelje) so za nekatere ljudi težko prebavljiva, zato je smiselno opazovati telo, kako se nanje odziva.
     
  • Dobro prežvečite hrano! Prebava se začne v ustih, kjer se hrana mehansko razdrobi preden ta nadaljuje pot navzdol po prebavnem sistemu, kjer delo prevzamejo encimi in kisline. Želimo si, da bi bila hrana prebavljena karseda hitro in da bi za njo ostalo čim manj odpadnih snovi, zato je smiselno, da kose hrane čim bolj prežvečimo preden pridejo v želodec. Vzemite si čas!
     
  • Spijte dovolj vode. Vemo, da to neprestano poslušate, toda voda je preprosto bistvena za celotno telo, tudi za črevesje. Igra namreč ključno vlogo pri prebavi in izločevanju odpadnih snovi, zato je morate spiti dovolj. Poskusite namesto gaziranih pijač raje piti vodo, ki ji dodate sadje ali liste mete, in zeliščni čaj namesto kave. To je odličen način, da povečate učinkovit vnos vode.
     
  • Gibajte se! Tudi veliko telesne vadbe lahko spodbudi gibanje v prebavnem sistemu. Seveda zato ne rabite preteči maratona. Pravzaprav, raziskave kažejo, da lahko pretirana telesna vadba prizadene tudi črevesno mikrofloro. Izberite torej zmerno vadbo, na primer tek v parku, jogo ali morda partijo namiznega tenisa.
     
  • Telo in um. Povezava med gastrointestinalnim traktom in duševnim zdravjem je predmet vse številčnejših raziskav. Vemo, da so stresna obdobja v življenju lahko vzrok tudi za izbruhe na koži ali razdraženo kožo. Zagotovite telesu dovolj počitka in naredite vse, da zmanjšate stres v svojem življenju. Meditacija, dihalne vaje ali sproščujoč sprehod na svežem zraku so odlična izbira, toda izberite tisto, kar vam najbolj ustreza.

Dopolnila

Če menite, da vaša koža nakazuje, da je vaša mikrobiota prizadeta, lahko priskočite črevesnim bakterijam na pomoč. Prehranska dopolnila s koristnimi bakterijami so zasnovana za to, da dopolnjujejo črevesno floro telesa. Lactobacillus reuteri Protectis je sev mlečnokislinskih bakterij, ki je naravno prisoten v prebavnem traktu človeka, zato v njem še posebej dobro uspeva in se razvija.

posts_form

Pišite nam