<

Šport & Probiotiki

Glede na današnji sedeči način življenja, se vsi zavedamo pomena redne telesne vadbe za naše celostno zdravje in za zdravje naših prebavil. Toda tudi dobrih stvari je lahko preveč in vrhunski športniki pogosto trpijo zaradi svoje strasti do športa.

Telesna vadba – prednosti in slabosti za zdravje prebavil

V današnjem blogu bomo pogledali, kako telesna vadba na eni strani dobrodejno vpliva na naša prebavila, na drugi strani pa vrhunski šport lahko negativno vpliva na črevesno mikrofloro in imunski sistem, ter kaj lahko športniki storijo, da dosežejo ravnovesje med obema. 

Nobenega dvoma ni, da je določena količina gibanja nujno potrebna, da ostanemo zdravi vse življenje. Medtem ko večina ljudi razmišlja o obsegu pasu, redko kdo pomisli na dobrodejne učinke vadbe za črevesje. Redna telesna dejavnost spodbuja delovanje črevesja in povečuje črevesno aktivnost, kar lahko prispeva k zmanjšanju napihnjenosti in omogoča, da je črevesje vseskozi dejavno. Poleg tega je znano, da zmerna telesna vadba zmanjšuje stres in prispeva k dobremu počutju. Stres je pogosto dejavnik pri pojavu prebavnih težav, zato je koristneje, če ga premagamo s sprehodom ali drugo vadb, kot s tarnanjem na kavču. Še bolj koristna je vadba na svežem zraku!

Nove raziskave kažejo tudi, da je telesna vadba lahko koristna za črevesno mikrofloro, saj spodbuja njeno ravnovesje in celo povečuje raznolikost naravnih bakterij, ki jih najdemo v črevesju. V črevesju domuje med 300 in 1000 različnih vrst bakterij, ki skupaj predstavljajo približno kilogram telesne teže, zato je nedvomno koristno, če poskrbimo, da ostanejo zadovoljne. Redna telesna vadba lahko pomaga ravno pri tem. Toda ne skrbite, ne rabite teči maratona, zmerna vadba, kot so tek, hoja, plavanje ali joga, je prav tako odlična izbira. Vsekakor izberite vadbo, ki ustreza vaši telesni pripravljenosti in v kateri boste uživali. Navsezadnje boste le v vadbi, ki vam bo v veselje, lahko vztrajali dolgo časa. Naporni treningi imajo lahko prav nasproten učinek.

Zaradi večurne visoko-intenzivne vadbe večkrat na teden, v kombinaciji s strogo omejeno dieto, so vrhunski športniki pogosto dovzetni za prebavne težave in oslabljenost imunskega sistema. Med dolgimi, intenzivnimi vadbami se pretok krvi v mišice poveča, s čimer telo nahrani mišice s kisikom in hranili, ki jih potrebujejo. Da bi telo zadovoljilo povečano potrebo mišic po krvi, zmanjša dotok krvi v druge organe, predvsem v gastrointestinalni trakt. Posledično to ne samo upočasni prebavo, temveč tudi zmanjša sposobnost telesa, da bi se zaščitilo pred neugodnimi dejavniki. Med visoko-intenzivno vadbo je obrambni sistem telesa namreč potisnjen v ozadje. To vodi v tako imenovano »fazo odprtega okna«, ki lahko traja tudi do šest ur po intenzivni telesni vadbi in v času katere je športnikov imunski sistem, predvsem v povezavi z zgornjimi dihalnimi potmi, še posebej ranljiv. 

Pri osebah, ki pogosto izvajajo visoko-intenzivno vadbo, je pogosto drugačna tudi prepustnost črevesja, pri čemer črevesna pregrada ni več tako močna kot bi lahko bila. Posledično se lahko zmanjša njena učinkovitost, kar v povezavi z zmanjšanim pretokom krvi med telesno aktivnostjo lahko vodi v prebavne težave. Dlje časa trajajoče tovrstne težave so nazadnje lahko škodljive za črevesno mikrofloro.

Kot lahko vidite, športniki zapadejo v nekakšen začaran krog, saj slabše delovanje imunskega sistem lahko negativno vpliva na gastrointestinalni trakt, medtem ko neravnovesje v črevesju, kjer se nahaja večina imunskih celic, pomeni, da imunski sistem ne deluje tako učinkovito kot bi moral. Kako naj torej prekinejo začarani krog in zmanjšajo svoje težave? Zdrava prehrana z zadostnim vnosom kalorij bo pomagala telesu, da dobi hranila, ki jih potrebuje, da zdrži intenzivno vadbo, medtem ko bo zadosten vnos tekočin pomagal nadomestiti izgubo tekočin zaradi znojenja in vzdrževati pravilno prebavo. 

Veliko težav, s katerimi se soočajo osebe, ki vadijo več kot povprečje ljudi, lahko prizadene tudi črevesno mikrofloro. Pomagajo si lahko s prehranskimi dopolnili z mlečnokislinskimi bakterijami, kot je Lactobacillus reuteri Protectis. S povečanjem števila dragocenih bakterij v črevesju, lahko te osebe pomagajo vzdrževati ustrezno koncentracijo v naravni črevesni mikrobioti. Dopolnjevanje mikrobiote s prehranskimi dopolnili, ki vsebujejo mlečnokislinske bakterije, je prav tako lahko dragoceno za osebe, ki izvedejo več visoko-intenzivnih treningov na teden in so pogosto v zgoraj omenjeni »fazi odprtega okna«.

Tako kot pri številnih drugih stvareh v življenju, je tudi pri vadbi ključna zmernost. Pomanjkanje vadbe lahko vodi v počasno prebavo, zaradi pogoste visoko-intenzivne vadbe pa je telo lahko izpostavljeno neugodnim pogojem in prebavnim težavam. Če sodelujete v vrhunskem športu, je morda smotrno, da malo bolj poskrbite za svoje telo. Vaša črevesna mikroflora vam bo hvaležna.

 

posts_form

Pišite nam